Wanneer behandelen wij jouw e-mail? Of wat zijn de gevolgen van het coronavirus op de vakantieparken? Klik hier

Contact


Gemaild met Bungalows.nl of Weekendjeweg.nl?


De e-mails die wij ontvangen behandelen wij op volgorde van aankomstdatum.
Op dit moment zijn wij bezig met de aankomsten t/m:

11 december 2020

 
Bellen met ons service centre

open Ons service centre is momenteel telefonisch bereikbaar.


Update i.v.m. Coronavirus

Laatst bijgewerkt op 1-12-2020
Mogelijk is reizen alleen toegestaan voor bepaalde doeleinden en is recreatief reizen specifiek niet toegestaan. De maatregelen veranderen continu, daarom raden we u aan om regelmatig te controleren of er updates zijn. Houd ook de website van de Rijksoverheid in de gaten voor de laatste update omtrent maatregelen t.a.v. het coronavirus, bekijk hier. U bent zelf verantwoordelijk voor de naleving hiervan.


Update Binnenland

Bekijk hier actuele informatie omtrent reizen binnen Nederland. 

Bezetting in één accommodatie (binnenland)
Naar aanleiding van de persconferentie gelden er nog steeds aanvullende maatregelen qua (maximale) bezetting in één accommodatie in geval van meerdere huishoudens.
Let op: Een groep mag bestaan uit maximaal 4 personen (exclusief kinderen tot en met 12 jaar) of 1 huishouden.

Zwembaden (binnenland)
Zwembaden mogen weer open met een maximum van 30 personen, of minder als niet iedereen 1,5 meter afstand van elkaar kan houden

Horeca (binnenland)
De horeca is tijdelijk gesloten. De meeste parken hebben daarvoor in de plaats, mogelijkheden tot afhalen / bezorgen.

Update Buitenland
Maak en boek geen reizen naar het buitenland tenzij strikt noodzakelijk.

België 
Let op: 
In verband met aangescherpte maatregelen, is het niet mogelijk om tot en met 15 januari 2021 naar een vakantiepark in België af te reizen.
Alle vakantieparken zijn gesloten.

Duitsland
Let op:
In verband met aangescherpte maatregelen, is het niet mogelijk om tot en met 20 december 2020 naar een vakantiepark in Duitsland af te reizen.
Alle vakantieparken zijn gesloten.

Indien u niet afkomstig bent uit Nederland, dan dient u de reisadviezen van uw eigen land op te volgen.


Meest gestelde vragen

Kan ik veilig op een vakantiepark veilig verblijven?
Als u zich afvraagt of u veilig op een vakantiepark kunt verblijven, dan kunt u er van uitgaan dat vakantieparken hun verantwoording nemen en de nodige maatregelen hebben getroffen omtrent het Covid 19-virus. Hierbij volgen zij de richtlijnen van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) en de overheid. U dient de extra maatregelen en instructies van de medewerkers van het vakantiepark ter plaatse in acht te nemen en na te leven.
Kan ik mijn boeking wijzigen naar een andere datum?
Wilt u uw boeking wijzigen, dan adviseren wij u contact op te nemen met Bungalows.nl. Wij kunnen dan contact opnemen met het vakantiepark om te informeren of het mogelijk is om uw boeking kosteloos te wijzigen naar een andere aankomstdatum. Het is afhankelijk van het park of hier mogelijkheden voor zijn. Bekijk de informatie hieronder om te zien welke ketens hier tijdelijk flexibel mee omgaan.
Kan ik mijn boeking annuleren?
Wilt u uw boeking annuleren, dan adviseren wij u contact op te nemen met Bungalows.nl. Voor het annuleren van uw boeking, zal in de meeste gevallen de reguliere annuleringsvoorwaarden aangehouden worden welke u ook terug kunt vinden op uw reserveringsbevestiging.
Reisadvies binnen- en buitenland
Reisadvies binnenland
Bekijk via deze link de actuele informatie omtrent reizen in Nederland:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/reizen-en-op-vakantie-gaan/op-vakantie-in-nederland

Reisadvies buitenland
Bekijk de kleurcodes per land en reisbeperkingen via deze link:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/documenten/vragen-en-antwoorden/coronavirus-veelgestelde-vragen-reizen-naar-het-buitenland
voor de laatste update en meest gestelde vragen over reizen naar het buitenland.

De betekenis van kleurcodes bij reisadviezen kunt via deze link bekijken:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/documenten/vragen-en-antwoorden/wat-betekenen-de-kleurcodes-bij-reisadviezen

Op de website van het betreffende vakantiepark vindt u vaak actuele informatie omtrent Covid-19 ten aanzien van faciliteiten en maatregelen op het park.
Hoe weet ik welke faciliteiten er open zijn?
Het kan zijn dat bepaalde faciliteiten gesloten zijn of beperkt open i.v.m. de maatregelen op advies van het RIVM omtrent het Corona virus. Elk vakantiepark maakt een eigen afweging of en op welke manier zij hun faciliteiten openen.
U vindt op de website van het betreffende vakantiepark vaak actuele informatie omtrent Covid-19 ten aanzien van faciliteiten en maatregelen op het park. Houd ook rekening met eventuele wachtrijen bij diverse faciliteiten.
Algemene richtlijnen volgens het RIVM voor reizen binnen Nederland:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/reizen-en-op-vakantie-gaan/op-vakantie-in-nederland
- Horeca is tijdelijk gesloten, maar de meeste parken hebben daarvoor in de plaats mogelijkheden tot afhalen / bezorgen: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/ondernemers-en-bedrijven/horeca
- Zwembaden mogen weer open met maximaal 30 personen. Op diverse vakantieparken zal er gewerkt gaan worden met tijdsblokken. Dat wil zeggen, dat u van te voren een tijdslot reserveert om in die specifieke tijdsperiode te kunnen zwemmen. Houdt u er ook rekening mee dat zwemmen daardoor beperkt(er) mogelijk kan zijn tijdens uw vakantie. Kleedruimtes en douches kunnen gesloten zijn, check dit van tevoren.
Worden er extra maatregelen op de vakantieparken genomen op het gebied van hygiëne?
Dat is zeker het geval. U kunt denken aan bijvoorbeeld extra aandacht voor de schoonmaak, desinfecteren contactoppervlakten, plexiglas bij de receptie, desinfectie middel bij de receptie, contactloos inchecken. Informeer bij het desbetreffende vakantiepark naar de extra maatregelen of raadpleeg de website van het vakantiepark.
Hoe kan ik inchecken?
Het inchecken zal op de meeste vakantieparken aangepast plaatsvinden.
U kunt bijvoorbeeld denken aan digitaal of telefonisch inchecken, de mogelijkheid tot contactloos betalen en inchecken, sleuteloverdracht via een kluisje, met de beoogde 1,5 meter afstand en 1 persoon tegelijkertijd bij de receptie. Houd ook rekening met eventuele wachtrijen bij de receptie. Per vakantiepark zal de incheck procedure verschillen.
Wat te doen op de aankomstdag wanneer iemand van mijn gezelschap koorts heeft / verkouden is?
Wij raden u aan contact op te nemen met Bungalows.nl zodat wij contact kunnen opnemen met het vakantiepark betreffende uw situatie en de mogelijkheden kunnen bespreken, te denken aan bijvoorbeeld kosteloze omboeking.
Wat te doen als iemand uit mijn gezelschap tijdens het verblijf op het vakantiepark koorts krijgt / verkouden wordt?
Neem telefonisch contact op met de receptie en bespreek uw situatie en mogelijkheden.

 

Corona virus - actuele informatie van de accommodatieverschaffers

Wij volgen de berichtgeving rondom het coronavirus (COVID-19) op de voet en volgen de richtlijnen van het RIVM - Nederland.
Op deze pagina houden wij u op de hoogte van de actuele informatie wat betreft bungalowparken en flexibiliteit van diverse bungalowketens
ten tijde van de Corona-situatie op dit moment. Het betreft regelingen die tijdelijk flexibel zijn en welke op ieder moment door de
betreffende keten stopgezet kunnen worden.

Center Parcs


Wijzigen of annuleren van uw boeking (m.u.v Center Parcs Mystery Park)
Neem contact met ons op en wij zullen bij Center Parcs nagaan wat de mogelijkheden zijn en eventueel de boeking voor u wijzigen of annuleren.

Veiligheidsmaatregelen Nederlandse parken:
• De Market Dome blijft open. In elke ruimte, bijvoorbeeld een winkel of een speelgelegenheid, mogen maximaal 30 personen aanwezig zijn.
• De toegang tot zwemparadijs Aqua Mundo is per 23 oktober beperkt. Zwemparadijs Aqua Mundo is geopend met een beperking op het aantal gasten per tijdslot. Om er zeker van te zijn dat de 1,5 meter gewaarborgd wordt kan het zijn dat bepaalde waterattracties/glijbanen gesloten zijn
• De restaurants zijn vanaf woensdag 14 oktober tot nader order gesloten. Afhaalservice blijft beschikbaar.

Center Parcs Mystery Park Nederland / België
Indien u een verblijf boekt voor Center Parcs Mystery Park Nederland / België, dan wordt u in een deelnemend vakantiepark ingedeeld in Nederland of België.
Ten aanzien van plaatsing in België, houdt Center Parcs rekening met reisadviezen welke zijn bepaald door de Nederlandse overheid.
Voor Center Parcs Mystery Park Nederland/België is wijzigen en annuleren van de boeking niet mogelijk. Bij annulering, zal het volledige bedrag doorberekend worden.
Indien u een duidelijke voorkeur heeft voor een Center Parcs park gelegen in Nederland, dan raden we u aan om het desbetreffende park te boeken en geen gebruik te maken van het Mystery Park. 

Center Parcs Mystery Park Duitsland
Indien u een verblijf boekt voor Center Parcs Mystery Park Duitsland, dan wordt u in een deelnemend vakantiepark ingedeeld in Duitsland.
Voor Center Parcs Mystery Park Duitsland is wijzigen en annuleren van de boeking niet mogelijk. Bij annulering, zal het volledige bedrag doorberekend worden.

Roompot 

Actuele informatiepagina: www.roompot.nl/coronavirus

Kosteloos wijzigen
U kunt tot 28 dagen voor uw aankomstdatum zonder extra kosten uw boeking wijzigen. Denk hierbij aan het uitbreiden van uw reisgezelschap, het wijzigen van de periode of uw vakantieverblijf. De totaalprijs van de nieuwe boeking mag niet goedkoper zijn en bij een duurdere totaalprijs zal het verschil verrekend worden en betaalt u geen wijzigingskosten.

 
 

Hogenboom Vakantieparken

Actuele informatiepagina: https://www.vakantiegevoel.nl/coronavirus/

Kosteloos wijzigen
U kunt tot 28 dagen voor uw aankomstdatum zonder extra kosten uw boeking wijzigen. Denk hierbij aan het uitbreiden van uw reisgezelschap, het wijzigen van de periode of uw vakantieverblijf. De totaalprijs van de nieuwe boeking mag niet goedkoper zijn en bij een duurdere totaalprijs zal het verschil verrekend worden en betaalt u geen wijzigingskosten.

 
 
 

Landal GreenParks

Actuele informatie pagina:

https://www.landal.nl/coronavirus en https://www.landal.nl/thema/maatregelen

Algemene Voorwaarden Landal GreenParks
Hieronder vindt u de Algemene Voorwaarden van Landal GreenParks. Let op, de Algemene Voorwaarden van de periode waarin u uw boeking heeft gemaakt, zijn van toepassing.

 
 

RCN Vakantieparken

Actuele informatiepagina (algemeen): www.rcn.nl/prettigverblijf

 
 

Al gemaild, maar nog geen reactie ontvangen?

Heeft u nog geen bericht van ons ontvangen, ook als u een vraag had over een aankomstdatum die inmiddels in het verleden ligt?

Wij zijn bezig met al uw vragen, vaak wachten wij op antwoorden van uw accommodatieverschaffer. Op dit moment geven wij vanwege extreme drukte voorrang aan gasten die de komende dagen op vakantie gaan en in onzekerheid verkeren over hun vakantie. Wij vragen u om uw geduld u hoort zo spoedig mogelijk van ons.

Wij zijn uw online platform waar u uw vakantie heeft geboekt. Wij kunnen dus geen beslissingen nemen of invloed uitoefenen over de alternatieven die u geboden zijn. In sommige gevallen kan het zelfs zijn dat u geen geld terug kunt krijgen van uw accommodatieverschaffer, omdat u onder bepaalde specifieke voorwaarden heeft geboekt.


Wijzigen van uw reservering

Vul onderstaand formulier in.

Wij zullen contact opnemen met het park om uw reservering om te boeken naar een andere aankomstdatum. Wij kunnen geen enkele garantie bieden dat dit (kosteloos) mogelijk is. Wij zijn als reisagent afhankelijk van het akkoord van de accommodatieverschaffer, er kunnen dus extra kosten aan verbonden zijn.

Mijn wijzigingsverzoek

LET OP: er kunnen extra kosten verbonden zijn aan het verblijf op de nieuwe datum

Na akkoord van de accommodatieverschaffer ontvangt u van ons een nieuwe bevestiging per email. Indien er geen akkoord wordt afgegeven of er extra kosten zijn zullen wij contact met u opnemen via email.

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.


Annuleren van uw reservering

Mail uw reserveringsnummer en reden van annuleren naar

Wij zullen contact opnemen met het park om uw reservering te annuleren. Wij kunnen geen enkele garantie bieden dat dit (kosteloos) mogelijk is. Wij zijn als reisagent afhankelijk van het akkoord van de accommodatieverschaffer, er kunnen dus kosten aan verbonden zijn.

Als de accommodatieverschaffer akkoord geeft voor een kosteloze annulering, ontvangt u van ons een annuleringsbevestiging per email. Wanneer u bij het boeken gebruik heeft gemaakt van de Weekendjeweg.nl Cadeau Card, ontvangt u een nieuwe cadeau card per email.

In het geval dat u uw boeking al aan ons heeft betaald, kunnen we helaas niet het geld retourneren, maar ontvangt u van ons het reeds betaalde bedrag in de vorm van een Weekendjeweg.nl Cadeau Card. Deze wordt per e-mail verzonden en kan tot één jaar na ontvangst verzilverd worden bij het maken van een boeking op Weekendjeweg.nl of Bungalows.nl.

Indien er kosten verbonden zijn aan de annulering nemen wij contact met u op via email.


Andere vragen

Mail uw vraag naar

BRC gebruikt op haar website Bungalows.nl cookies. Deze cookies worden gebruikt om de website beter te laten functioneren en het web bezoek te monitoren, zodat BRC na kan gaan hoe vaak de website in een bepaalde periode is bezocht, wat veel gelezen pagina’s zijn door gebruikers en het aanbieden van aanverwante en relevante producten en services. Meer informatie tref je aan in het privacy en cookie statement. Door op de button akkoord te klikken geef je toestemming voor het gebruik van cookies en het verwerken van op deze wijze verkregen persoonsgegevens.